Pages

Wednesday, November 30, 2011

Hati Sekeras Batu

Toleh kanan,
Toleh kiri,
Pejam mata,
Senyum paksa dalam hati.


Perlukah hati menjadi sekeras ini?


Hari ini aku ingin bersentimental seketika.
Ah, biarkan aku.
Entah kepada siapa harus aku bercerita.
Entah kepada siapa ingin aku memula bicara.
Mereka yang aku kenal sudah tidak seperti dahulu.
Mereka yang berubah lantas meninggalkan aku? Atau,
Aku yang berubah lantas meninggalkan mereka?
Entah.

Kadang-kadang dalam hidup,
kita tak akan dapat sesuatu yang kita sayang walaupun sayangnya kita
terhadap sesuatu itu melebihi segala.
Salahkah aku untuk belajar menyayangi?
Kenapa direntap kebahagiaan itu pergi?
Adilkah?

Aku kerap mempersoalkan.
Kenapa?
Kenapa?
Kenapa?

Lumrahlah dunia ini.
Hati.
Sabarlah kamu ye.


0 kata dari kepala yang berpusing-pusing:

Post a Comment

komen tak perlu pusing-pusing, nanti pening.